Optymalne rozwiązania do Twojego biura

COPIX Sp. z o.o. 
ul. Laurowa 6
03-197 Warszawa

Napisz do nas:
biuro@copix.pl

Stosowanie uwierzytelniania Active Directory Konica Minolta Bizhub

  • Home
  • Wpisy
  • Stosowanie uwierzytelniania Active Directory Konica Minolta Bizhub

Używanie Active Directory systemu Windows Serwer pozwala na zarządzanie użytkownikami oraz ich ograniczanie poprzez uwierzytelnianie przez zastosowanie Active Directory.

Uwierzytelnianie to proces polegający na potwierdzeniu tożsamości podmiotu. Celem tego procesu jest uzyskanie pewności, iż dany podmiot jest tym, za którego się podaje.

Proces uwierzytelniania jest następujący:

  1. Identyfikacja – zadeklarowanie tożsamości przez podmiot.
  2. Uwierzytelnianie – weryfikacja tożsamości, (np. podanie hasła)
  3. Autoryzacja– potwierdzenie uprawnień podmiotu do uzyskania żądanego zasobu, (np. pliku)

Wykorzystanie autoryzacji użytkownika umożliwia:

  • przeprowadzenie rozbudowanych operacji ( z uwzględnieniem kosztów i bezpieczeństwa)
  • ograniczenie użytkownikom dostępu do urządzenia
  • ograniczenie użytkownikom korzystania z funkcji tego urządzenia

SERWIS KSEROKOPIAREK KONICA MINOLTA

Szukasz sprawdzonego serwisu kserokopiarek
w Warszawie
 lub jej okolicy?
Skontaktuj się z nami, pomożemy!

bizhub c458 mini

Skonfigurowanie ustawień przy wykorzystaniu uwierzytelniania Active Directory

Instrukcja postępowania:
Skonfiguruj ustawienia połączenia z siecią.
Ustaw datę i godzinę ( musi być ona zgodna z danymi z Active Directory)
Skonfiguruj podstawowe ustawienia uwierzytelniania Active Directory

Konfiguracja podstawowych ustawień Active Directory

Konfiguracja, czyli dostrojenie parametrów do działania oprogramowania polega na zmianie ustawień systemu w taki sposób aby dostosować je do potrzeb użytkowników. Głównym celem jest usprawnienie pracy przedsiębiorstwa.
Zarejestruj swój serwer uwierzytelniania na danym urządzeniu i zmień metodę autoryzacji danego urządzenia, tak by była wykonywana przy użyciu zarejestrowanego serwera autoryzacji.
By skonfigurować podstawowe ustawienia trybu Active Directory do uwierzytelniania użytkowników należy postępować zgodnie z procedurą:

  1. Komputer(urządzenie) musi spełniać wymagania dotyczące korzystania z usługo Active Directory
  2. Należy przeprowadzić konfigurację konta usługi
  3. Przetestowanie uwierzytelniania, przy wykorzystaniu zwykłej nazwy użytkownika oraz hasła
  4. Zakończenie konfiguracji (klikając przycisk „Dalej”)
  5. Ponowne kliknięcie przycisku „Dalej” aby skonfigurować automatyczne aktualizacje
  6. Aby zakończyć proces konfiguracji kliknij „Zakończ”

Wysyłanie do komputera 
Korzystanie z tej funkcji zwanej także (skanem do domu) wymaga następujących ustawień :

  • Należy zarejestrować katalog domowy w Active Directory jako informację rejestracyjne użytkownika 
  • Wymagane jest włączenie funkcji [ Skanuj do domu tego urządzenia]

Gdy wyłączysz tryb domyślny, a ustawienia skanowania ustawisz na (Scan to Home), procedura powiedzie się.

Korzystanie z jednokrotnego logowania

Dzięki funkcji jednokrotnego logowania użytkownicy mogą uzyskać dostęp do wszystkich potrzebnych aplikacji bez konieczności uwierzytelniania przy użyciu różnych poświadczeń. Pojedyncze logowanie można ustawić gdy w urządzeniu włączona jest autoryzacja użytkownika przez Active Directory.